دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

مسافرتمهاجرت

مهاجرت باریستا به کانادا

مهاجرت باریستا به کانادا  امکان‌پذیر است به شرطی که با کلیه قوانین و مهارت‌های موردنیاز در این زمینه به خوبی آشنا باشید. یک باریستا فردی به شمار می‌رود که می‌تواند انبوهی از نوشیدنی‌‌های مختلف را به بهترین شکل ممکن تهیه کرده و آن‌‌ها را به مشتریان مختلف ارائه دهد.

در اکثر ایالت‌های کشور کانادا، تقاضا برای افرادی که در این حوزه به خصوص دارای توانایی‌های لازم هستند، بالا است. اگر تجربه خوبی به عنوان یک باریستا دارید و قادر به جلب نظر کارفرمایان خارجی هستید، قطعاً می‌توانید با بهره‌گیری از این زمینه شغلی به کانادا مهاجرت کنید. با ما تا پایان همراه بمانید تا این موضوع مهم را به طور کامل مورد بررسی قرار دهیم.

کانادا؛ یک کشور عالی برای باریستاها

پیش از بررسی شرایط و روند مهاجرت باریستا به کانادا باید به این نکته اشاره کنیم که این کشور برای فعالان این شغل یک انتخاب طلایی است. در تمامی شهرهای بزرگ کانادا می‌توان انبوهی از بارها، کافه‌ها، رستوران‌ها، هتل‌ها و… را یافت. در تمامی این مراکز، نیاز به استفاده از یک باریستای باتجربه و ماهر که بتواند نیازهای مشتریان را به طور کامل برطرف کند، حس می‌شود. این امر موجب شده است تا شاهد وجود موقعیت‌های شغلی مختلف برای باریستاها در ایالت‌هایی همچون کیوبک، انتاریو، نیو برنزویک و البرتا باشیم.

نوشته های مشابه

شرایط کلی مهاجرت به عنوان باریستا به کشور کانادا

همان‌طور که بیان کردیم،‌ مهاجرت باریستا به کانادا 2024 دارای شرایط ویژه‌ای است که باید آ‌ن‌‌ها را مدنظر خود داشته باشید. برخورداری از سابقه کاری قابل قبول، آشنایی با زبان انگلیسی، جاب آفر با درآمد بالا و عدم سوء سابقه متقاضی از جمله گزینه‌های مهمی به شمار می‌آيند که در این زمینه باید از آن‌ها یاد کنیم.

متأسفانه بسیاری از افراد با این موضوعات آشنا نیستند و به همین دلیل نمی‌‌توانند فرایند مهاجرت کاری خود را به درستی پیش ببرند. همین امر موجب می‌شود تا حتی باریستاهای باتجربه و معتبر نیز با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند. این در حالی است که با بهره‌گیری از دانش کارشناسان کاربین، می‌‌توانید مهاجرت کاری خود را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید و در کانادا مشغول به کار شوید.

سابقه کاری

اصلی‌ترین شرط برای استخدام شدن یک باریستا توسط کارفرمایان کانادایی، ارائه سابقه کاری مناسب است. به طور کلی، باریستاها باید بیش از سه سابقه کاری در مراکز معتبر و شناخته شده در کشور خودشان را ارائه دهند. داشتن یک رزومه یا c.v. که در آن تمامی مهارت‌های شما ذکر شده باشد، همان موضوعی است که نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که برخی از کارفرمایان تنها افرادی را در نظر می‌گیرند که سابقه کاری بیش از پنج یا حتی هفت سال داشته باشند. خود را به جای صاحبان رستوران‌ها و کافه‌های بزرگ بگذارید، قاعدتاً آن‌ها دوست ندارند باریستایی را انتخاب کنند که از نظر سابقه در پایین‌ترین سطح ممکن باشد و یک کارآموز تلقی شود.

یادگیری زبان انگلیسی

برای مهاجرت باریستا به کانادا باید به فراگیری زبان انگلیسی نیز دقت داشته باشیم. در اکثر ایالت‌های کانادا از انگلیسی به عنوان زبان محاوره استفاده می‌شود، البته در برخی از ایالت‌ها باید به جای انگلیسی زبان فرانسوی را یاد بگیرید. به هر روی، شناخت کامل فرانسوی یا انگلیسی به بهترین شکل ممکن باید در اولویت‌های شما قرار بگیرد.

 آزمون‌های گوناگونی وجود دارد که با پشت سر گذاشتن آن‌ها می‌توانید مهارت زبانی خود را به کارفرمایان ثابت کنید. در حال حاضر، اکثر افراد به سراغ آیلتس می‌روند. اگر شما نیز این آزمون را انتخاب کرده‌اید، باید آیلتس با نمره ۶ را به دست بیاورید. امکان به کارگیری تافل نیز وجود دارد.

دریافت جاب آفر با درآمد قابل قبول

کارفرمایی که قصد دارد شما را به استخدام در بیاورد، باید در کانادا یک کسب‌و‌کار قانونی داشته باشد. در غیر این صورت، اجازه به کارگیری نیروی کار خارجی را نخواهد داشت و همین امر منجر به ایجاد مشکلات مختلف برای شما می‌شود. علاوه بر این، لازم است یک قرارداد رسمی بین شما و کارفرما عقد شده و در طی آن میزان حقوق‌تان بیان شود. این موضوع از مهم‌‌ترین شرایط مهاجرت باریستا به کانادا 2024 است.

مهاجرت باریستا به کانادا

حقوقی که در اختیارتان قرار می‌گیرد باید به مقداری باشد که بتوانید با کمک آن هزینه‌های مهم زندگی خود از جمله مسکن، بیمه، پوشاک و خوراک را پرداخت کنید. در صورتی که حقوق تعیین شده مناسب نباشد، امکان بهره‌گیری از کمک‌های مالی مخصوص افراد نیازمند را نخواهید داشت و دولت کانادا در این زمینه به شما یاری نمی‌رساند. به همین دلیل است که همواره بر روی انتخاب جاب آفرهای مناسب تأکید می‌شود.

ارائه عدم سو سابقه

با افزایش میزان مهاجران به کانادا، دولت این کشور قوانین مشخصی را برای استخدام نیروی کار خارجی در نظر گرفته است. از بین این قوانین باید به ارائه عدم سوء سابقه اشاره کنیم. باریستاها نیز مشمول این امر هستند و باید برای کسب جاب آفر ثابت کنند که در گذشته مجرم نبوده‌اند.

حتی در زمان مراجعه به سفارت کانادا از شما خواسته می‌شود که چنین مدرک مهمی را در اختیار افیسرها قرار بدهید. علاوه بر دولت این کشور، کارفرمایان مختلف نیز معمولاً رزومه افرادی که دارای سوء سابقه هستند را بررسی نمی‌کنند و همین امر شانس مهاجرت کاری را برای این دسته از متقاضیان به شدت کاهش می‌دهد. حتی اگر پس از مهاجرت به کانادا درگیر دعاوی حقوقی شده و مجرم شناخته شوید، ویزای‌ شما لغو خواهد شد، بنابراین توصیه می‌کنیم که حتماً جانب احتیاط را در رابطه با این مورد از قوانین مهاجرت باریستا به کانادا 2024 رعایت کنید.

مدنظر قرار دادن نیازهای کارفرمایان

به عنوان یک باریستا، موظف هستید که خواسته‌های کارفرمایان خود را در نظر بگیرید و آن‌ها را اجرا کنید. این امر می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد از جمله: ارتباط مستقیم با مشتریان، پر کردن جای خالی سایر همکاران، مراجعه به Bar در شرایط ضروری، پاکسازی و تمیزکاری محل کار، آشنایی با دستورالعمل‌های جدید ساخت نوشیدنی‌، شرکت در دوره‌هایی که کارفرما برای شما تدارک دیده است و… . شرط مهم ادامه کار در کشور کانادا آن است که به این موارد توجه داشته باشید و تمام تلاش خود را به کار بگیرید. امکان پیشرفت برای تمام باریستاها وجود دارد، به خصوص اگر پرکار باشند.

حقوق باریستا در کانادا

برخی از افراد موضوعی همچون مهاجرت باریستا به کانادا 2024 را به عنوان یک راهکار مناسب جهت کسب درآمد بالا معرفی می‌کنند. اگرچه نمی‌توان مشخص کرد که هر باریستا در کانادا دقیقاً چقدر حقوق می‌گیرد، اما می‌توان بیان کرد که این افراد باید در انتظار دریافتی قابل توجهی باشند.

میزان حقوقی که کارفرمایان برای شما در نظر می‌گیرند به مواردی همچون سابقه کاری و میزان مهارتتان وابسته است. اگر باریستایی هستید که از سابقه قابل قبولی برخوردار است، قطعاً حقوق بسیار خوبی را به دست می‌آورید. در حال حاضر، حتی باریستاهای تازه کار نیز هر ساعت پانزده دلار حقوق می‌گیرند. کار کردن در هتل‌های بزرگ و بین‌المللی می‌تواند بر میزان درآمد شما بیفزاید.

مراحل مهاجرت به کانادا برای باریستا

مهاجرت باریستا به کانادا 2024 چندین مرحله متفاوت دارد. در اولین بخش، لازم است یک رزومه یا c.v. قوی تهیه کنید که در آن کلیه مهارت‌ها و سابقه کاری شما ذکر شده باشد. پس از این امر، نوبت به یافتن کارفرمایان مختلف و بررسی پیشنهادات شغلی آن‌ها می‌رسد که خود فرایندی زمان‌بر است. در صورتی که بتوانید با کارفرمای مدنظر خود قرارداد کاری امضا کنید، باید به فکر مراجعه به سفارت کانادا باشید تا پس از تحویل مدارک شناسایی، مدرک عدم سوء سابقه و… ویزای کاری شما صادر شود. امکان دریافت ویزا برای همسر و فرزندان زیر هجده سال شما نیز وجود دارد.

سخن پایانی

یک باریستا نقش بسیار مهمی را در کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها ایفا می‌کند. افرادی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند می‌توانند موقعیت‌‌های شغلی مناسبی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کانادا به دست بیاورند و با بهره‌گیری از همین موضوع، روند مهاجرت کاری خود را پیگیری کنند.

برای مهاجرت باریستا به کانادا 2024 باید یک سری شرایط مشخص از جمله سابقه کار، مهارت در زبان انگلیسی و… را مدنظر قرار دهیم. در صورتی که برای سال‌های متمادی به عنوان یک باریستای حرفه‌ای مشغول به کار بوده‌اید، مهاجرت کاری را به عنوان انتخاب نخست خود در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر، به صفحه شبکه اجتماعی کاربین و همچنین لینکدین کاربین مراجعه کنید.

  • لینکدین: www.linkedin.com/company//karbinjobs
  • اینستاگرام: www.instagram.com/karbin_international

سؤالات متداول

باریستا بودن علاوه بر اینکه یک شغل لذت‌بخش به شمار می‌آید، می‌تواند به عنوان پل مهاجرت شما در نظر گرفته شود. به علت تفاوت کلی این حوزه کاری با موارد مشابه، طبیعی است که پرسش‌های متعددی در رابطه با آن به وجود آید. در این بخش قصد داریم به 4پرسش رایج بپردازیم.

چرا کانادا انتخاب خوبی برای باریستاها است؟

وجود کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های گوناگون، کانادا را به یک انتخاب عالی برای باریستاها تبدیل کرده است.

آیا به عنوان یک باریستا باید سابقه کاری داشته باشیم؟

مهم‌ترین فاکتور از نظر کارفرمایان کانادایی، برخورداری از سابقه کاری قابل قبول است.

آیا باید دوره خاصی را پشت سر بگذاریم؟

خیر. نیازی به پشت سر گذاشتن دوره خاصی نیست و حتی به مدرک تحصیلی نیز نیاز ندارید. 

حقوق باریستا در کانادا چقدر است؟

باریستاها در کانادا به صورت ساعتی حقوق دریافت می‌کنند (حداقل پانزده دلار در هر ساعت).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا