دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

بارداری و زایمان

آیا لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی مجاز است؟ [آپدیت2023]

لیزر موهای زائد در دهه های اخیر به یکی از پرتقاضاترین روش های رفع موهای زائد بدن تبدیل شده است و طرفداران خاص خود را دارد. لیزر موهای زائد بهترین روش برای خلاص شدن از سالن های اپیلاسیون، تیغ، مومک، موبر و دستگاه اپیلیدی همچنین جوش ها و موهای زیر پوستی است. اما این روش هم مانند هر تكنولوژى جديدی كه ممكن است مورد سوء استفاده قرار بگيرد بسيارى از كسانی كه بدون مطالعه قبلى و صرفاً بخاطر تبليغات يا قيمت ارزان، اقدام به انجام لیزر كردند را مأيوس كرده است. در اين مقاله سعى داریم تا با ارائه اطلاعات مهم در اين زمينه و معرفى روش صحيح انتخاب بهترین کلینیک لیزر موهای زائد در اصفهان مانع تكرار تجربه تلخ از دست دادن هزینه و زمان و از همه مهمتر سلامتی خود شویم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید به سایت جراحتو (jaraheto.net) مراجعه کنید و یا از سایت هایی نظیر پزشکا، جراحا و تاپتنا کمک بگیرید.

عملکرد لیزر موهای زائد چگونه است؟

در مورد عملکرد لیزر موهای زائد می توانیم بگوییم که نور لیزر هر چیز تیره رنگی را حرارت می دهد و می‌سوزاند. به وسیله این حرارت موی تیره‌رنگ داخل فولیکول مو، خود فولیکول هم آسیب می‌بیند و از بین می‌رود. جالب است بدانید موهای بدن ما دارای یک چرخه‌ی رشد و استراحت هستند. در یک زمان معین بیشتر موهای بدن ما در فاز استراحت قرار می گیرند و مقدار کمی از آن‌ها در فاز رشد هستند. اگر در زمان لیزر، فولیکول مو در حال استراحت باشد، اشعه لیزر روی آن تاثیری ندارد. به همین خاطر برای از بین بردن همه موهای زائد به چندین جلسه لیزر در بهترین کلینیک لیزر موهای زائددر ایران، با فواصل زمانی مشخص نیاز است. طی هر جلسه رفع موهای زائد تعدادی از فولیکول‌های فعال مو می سوزند و بالاخره پس از مدتی همه موها از بین می‌روند.

چگونه لیزر مناسب را انتخاب کنیم؟

جواب اين سؤال که چگونه لیزر مناسب را انتخاب کنیم با مشاوره با بهترین دکتر پوست و مو در تهران و بسته به اینکه بخواهید کدام قسمت از بدنتان را لیزر کنید، از چند صد هزار تا چند میليون تومان ارزش دارد، چون اگر اشتباهاً به مراكز نامناسب و مراکزی که از آى پى ال نامناسب استفاده مى كنند، مراجعه كنيد، علاوه بر از دست دادن وقت و هزینه، موهاى زائدتان هم بعد از چند ماه مجددا برميگردند. بنابراین نکته ای که باید رعایت کنید این است که در مورد نوع و كیفيت دستگاه ليزر جايى كه قرار است براى رفع موهاى زائد خود به آن مراجعه كنيد، مطمئن شويد.

نوشته های مشابه

درحال حاضر يكى از بهترين دستگاه های لیزر، لیزر الکساندرایت نام دارد كه با كمترين تعداد جلسات درمانى و اثر بخشى بهتر و درد کمتر، نسبت به ليزرهاى دیگر موهای زائد و زیرپوستی را از بین می برد. عوامل زیادی در نتیجه لیزر موهای زائد دخیل هستند. همچنین با تشخیص پزشک متخصص برای برطرف کردن موهای زائد بدن از دستگاه های مختلفی استفاده می شود. باتوجه به رنگ مو, نوع پوست, ضخامت مو و ناحیه درمان لیزر موهای زائد برای زمان بندی جلسات لیزر مو از یکی از دستگاه هایی که در این قسمت معرفی می کنیم استفاده می کنند:

  • دستگاه الکساندرایت
  • لیزر روبی ( یاقوت )
  • لیزر تور پالسی بالا
  • لیزر ND:YAG
  • لیزر دایود

چگونه لیزر مناسب را انتخاب کنیم

مزایا و معایب لیزر موهای زائد

در این قسمت می خواهیم کمی در مورد مزیت ها و معایب لیزر موهای زائد صحبت کنیم. از لیزر می توانید برای حذف موهای زائد صورت، بدن، نواحی خصوصی و… بهره ببرید که شامل مزایای زیر می شود:

  • درد آن قابل تحمل است و عوارض ملتهب کننده ندارد.
  • به بیهوشی و بستری نیاز ندارد و اثربخشی آن سریع است.
  • از طرف سازمان غذا و دارو جهانی تایید شده است.
  • در رنگ دانه های پوستی تغییری رخ نمی دهد.
  • دستگاه های مجهز جهت جلوگیری از سوختگی و التهاب از سیستم های خنک کننده استفاده می کنند.

با توجه مطالبی که در قسمت های بالایی ذکر شد این روش زیبایی عموما عوارضی نداشته و مشکلات خاصی را برای متقاضیان به وجود نمی آورد. اما در موارد محدودی ممکن است در برخی از افراد تنها چند ساعت پس از لیزر التهاب، قرمزی، تورم و … مشهود باشد که جای نگرانی نیست چون خوشبختانه ماندگاری زیادی نداشته و قابل برطرف شدن است. اما اگر پوست حساسی دارید، می توانید قبل از انجام لیزر درمانی، از تست لیزر استفاده کنید. طی این تست یک قسمت از بدنتان تحت لیزر قرار می گیرد. اگر پس از یک هفته در آن قسمت مشکلی پیش نیامد، می توانید به آسانی لیزر موهای زائد بدنتان را انجام دهید.

کاندیدای مناسب و نامناسب لیزر

با توجه به آن که عموم مردم می توانند از لیزر استفاده کنند، لازم است بدانید برخی هم هستند که کاندید مناسبی برای این روش نیستند. می توان گفت هر چه فرد پوست تیره تری داشته باشد، لیزر برای او موثر تر خواهد بود. افرادی که گزینه مناسبی برای انجام لیزر نیستند شامل موارد زیر می شوند:

  • افرادی که زیر 12 سال سن دارند.
  • افرادی که اختلالات هورمونی دارند.
  • افرادی که مبتلا به بیماری های خاص هستند.
  • افرادی که سابقه تب خال های مکرر دارند.
  • افرادی که گوشت اضافی در محل انجام لیزر دارند.
  • کسانی که سابقه بیماری های زمینه ای و لوپوس دارند.
  • کسانی که داروهای حاوی طلا، ایزوتروتینویین استفاده می کنند.
  • بانوانی که باردار یا شیرده هستند.
  • کسانی که در محل لیزر تاتو، خال، کک و … دارند.
  • کسانی که سابقه جوش های چرکی در ناحیه لیزر دارند.

در مورد بانوان باردار و شیرده باید بگوییم هنوز تحقیقات کافی و مطمئنی در این زمینه انجام نشده که ثابت کند لیزر برای این بانوان مضر است. اما با این وجود توصیه می شود این بانوان لیزر انجام ندهند.

کاندیدای مناسب و نامناسب لیزر

کلام آخر

روش لیزر موهای زائد در دهه های اخیر به یکی از مهم ترین اقدامات پزشکی و سلامتی تیدیل شده است که مورد توجه متقاضیان و مراجعه کنندگان بسیاری قرار گرفته است زیرا با انجام این لیزر در هر نقطه از بدنشان می توانند مو های زائدشان را از بین برده و پوستی تمیز و لطیف برای خود داشته باشند. این روش در تمام دنیا همواره مورد انتخاب بوده است. شما نیز می توانید با کمی تحقیق و بررسی بهترین روش و دستگاه را برای پوست خود در معتبر ترین کلینیک پوست پیدا کرده و برای خلاصی از موهای زائد خود اقدام کنید. ما نیز در این مقاله هر آنچه لازم بود تا شما در مورد تمام ابعاد لیزر موهای زائد بدانید، شرح دادیم. اگر به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز داشتید می توانید از سایت جراحتو (jaraheto.net) استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا