دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

آموزشموفقیت

معرفی آزمون آیلتس آکادمیک

اگر قصد دارید در سطوح آموزش عالی تحصیل کنید یا به دنبال حضور در محیط های حرفه ای در یک کشور انگلیسی زبان هستید، ممکن است نیاز به گذراندن آیلتس آکادمیک داشته باشید.

آزمون آکادمیک به مهارت شما در زبان انگلیسی در چهار مجموعه مهارت، گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن می پردازد. بخش‌های Listening و Speaking آزمون برای هر دو بخش Academic و General Training یکسان است، در حالی که بخش Reading و Writing متفاوت است.

نحوه برگزاری آزمون آیلتس آکادمیک

آزمون آیلتس آکادمیک نیز مثل آزمون آیلتس جنرال به صورت کاغذی و کامپیوتری برگزار می شود. که بخش اسپیکینگ به صورت مجزا نسبت به سایر بخش ها برگزار می شود.

این آزمون که ۴ مهارت اصلی زبان انگلیسی را مورد سنجش قرار می دهد فقط در دو بخش ریدینگ و رایتینگ با آیلتس جنرال متفاوت خواهد بود.

بخش اسپیکینگ آزمون آیلتس آکادمیک

آزمون Speaking یک مصاحبه حضوری بین آزمون شونده و ممتحن است. آزمون Speaking ضبط می شود. سه بخش برای تست وجود دارد و هر بخش از الگوی خاصی از تسک ها پیروی می کند تا توانایی صحبت کردن شما را به روش های مختلف آزمایش کند.

در قسمت 1 از شما در مورد خودتان و موضوعات آشنا، مانند خانه و خانواده، مطالعات یا علایق سؤال می شود. در قسمت 2 کارتی به شما نشان داده می شود که از شما می خواهد در مورد یک موضوع خاص صحبت کنید. پس از یک دقیقه برای آماده شدن، باید حداکثر دو دقیقه صحبت کنید و سپس به سوالات کلی در مورد موضوع پاسخ دهید. در قسمت 3 سوالات بیشتری در مورد موضوع با جزئیات بیشتر پرسیده خواهد شد. مدت زمان این بخش از آزمون بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است.

بخش لیسنینگ آزمون آیلتس آکادمیک

این بخش از آزمون دارای چهار قسمت است که در هر قسمت ده سوال وجود دارد.

بخش 1 و 2 به موقعیت های روزمره و اجتماعی می پردازد. در قسمت 1 یک مکالمه بین دو فرد وجود دارد (به عنوان مثال، گفتگو در مورد مقدمات سفر). فقط یک نفر در قسمت 2 صحبت می کند (به عنوان مثال، سخنرانی در مورد امکانات محلی).

قسمت های 3 و 4 به موقعیت های آموزشی و تربیتی می پردازد. در قسمت 3 مکالمه ای بین دو یا چند فرد اصلی وجود دارد (مثلاً دو دانشجوی دانشگاه در حال بحث، شاید با راهنمایی یک معلم خصوصی). در قسمت 4 فقط یک نفر در مورد یک موضوع دانشگاهی صحبت می کند.

صدای ضبط شده را فقط یک بار خواهید شنید. لهجه های مختلفی از جمله انگلیسی، استرالیایی، نیوزلندی و آمریکای شمالی استفاده می شود.

برای این بخش ۳۰ دقیقه زمان خواهید داشت با ۱۰ دقیقه اضافه برای انتقال پاسخ ها به برگه پاسخ نامه خواهید داشت.

بخش ریدینگ آکادمیک آزمون آیلتس

متون از کتاب‌ها، مجلات، روزنامه ‌ها و منابع آنلاین تهیه شده‌ اند که برای مخاطبان غیرمتخصص نوشته شده ‌اند. همه موضوعات مورد علاقه دانشجویان در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد است. حداقل یک متن حاوی استدلال منطقی است. متون همچنین ممکن است حاوی نمودارها یا تصاویر باشند. اگر متون از واژگان فنی استفاده می کنند، یک تعریف فرهنگ لغت ساده ارائه می شود.

شما باید پاسخ های خود را به یک برگه پاسخ منتقل کنید. در ساعتی که برای آزمون Reading به شما داده می شود باید پاسخ های خود را انتقال دهید. برای پاسخ گویی ۱ ساعت زمان خواهید داشت.

بخش رایتینگ آکادمیک آزمون آیلتس

دو تسک Writing وجود دارد:

در تسک 1، شما باید برخی از اطلاعات بصری را با کلمات خود (نمودار، جدول و…) توصیف کنید. شما باید حداقل 150 کلمه را در حدود 20 دقیقه بنویسید.

در تسک 2، یک نقطه نظر، استدلال یا مشکل به شما داده می شود که باید در مورد آن بحث کنید. شما باید حداقل 250 کلمه را در حدود 40 دقیقه بنویسید.

کلاس آزمون آیلتس آکادمیک

شرکت در کلاس آزمون آیلتس یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای دریافت نمره مناسب در آزمون آیلتس آکادمیک است. شما تحت نظر یک استاد مجرب، با استفاده از بهترین منابع و دانستن نکات مهم شرکت در آزمون آیلتس می توانید براحتی در این آزمون نمره دلخواه خود را دریافت نمایید.

یکی از موسسات معتبر برای شرکت در کلاس آزمون آیلتس آکادمیک موسسه زبان دهخدا می باشد که به صورت حضوری و آنلاین و با کلاس های گروهی و خصوصی به صورت تخصصی شما را برای این آزمون آماده خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا