دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

زناشویی

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

طلاق با داشتن حق طلاق تنها حالتی از طلاق است که داشتن وکیل اجباری است. یعنی خانم از آقا وکالت دارد که به جای آقا، یک وکیل پایه یک دادگستری حضور داشته باشد. در این صورت وکیل از آقا دفاع نمی‌کند و به جای ایشان به امضای اسناد می‌پردازد.

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق اولین سوالی است که برای اقدام با حق طلاق مطرح می‌شود. هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق شامل حق الوکاله وکیل، هزینه امور اداری، دادخواست و هزینه داوری و هزینه گرفتن حق طلاق در دفتر اسناد رسمی می‌باشد.

مراحل طلاق با داشتن وکالت طلاق

در حالت کلی مراحل درخواست طلاق از مراجعه به دفاتر خدمات قضایی، رفتن جلسات مشاوره و حضور در جلسه دادگاه آغاز شده و با اخذ حکم طلاق و ثبت طلاق در دفتر ثبت ازدواج و طلاق پایان می‌یابد. به جهت اینکه مراحل طلاق از طرف زن بدون حضور زوج یا مرد صورت پذیرد و زن دادخواست طلاق خود را با داشتن حق طلاق ثبت کند، باید به یک وکیل دادگستری مراجعه کند.

نوشته های مشابه

مراحل طلاق با داشتن وکالت طلاق چندان تفاوتی با طلاق توافقی ندارد و زوجه پس از اخذ این حکم (گواهی عدم امکان سازش)، ظرف ۳ ماه باید به یکی از دفاتر رسمی طلاق مراجعه و طلاق خود را ثبت نماید.

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

هزینه وکیل برای طلاق

هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق، یک مبلغ توافقی بین وکیل و موکل است و البته که با توجه به عوامل مختلفی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اگر چه بخشی از این هزینه توسط آیین نامه تعرفه حق الوکاله از پیش مشخص شده است اما همانطور که ذکر شد، بخش عمده آن به توافق بین وکیل و موکل بازمی‌گردد. دریافت بخشی از این هزینه، پیش از شروع فرآیند دادگاهی طلاق و باقی آن، پس از اتمام فرآیند طلاق و صدور رأی قطعی صورت می‌پذیرد.

مدارک لازم برای طلاق با داشتن حق طلاق

اصلی ترین مدارک لازم برای طلاق با داشتن حق طلاق به شرح ذیل است:

  • وکالت نامه محضری طلاق
  • اصل عقد نامه یا سند ازدواج
  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی زوجه
  • وکالتنامه طلاق فی ما بین زوجه و وکیل دادگستری
  • کپی کارت ملی و شناسنامه زوج در صورت دسترسی

مزایای داشتن وکیل برای طلاق با داشتن وکالت در طلاق

وکیل با در نظر گرفتن قوانین و تعهدات، تمامی جهات پرونده طلاق را مورد بررسی قرار می‌دهد و به مواد و مفاد مهم واقف است. در چنین شرایطی درصد موفقیت افزایش می‌یابد. همچنین با داشتن وکیل طلاق مراحل طلاق یک طرفه سریع‌تر انجام می‌شود.

چرا با وجود داشتن حق طلاق باز هم به وکیل نیاز داریم؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم، فرجام خواهی با حضور وکیل در دادگاه موفقیت بیشتری را به همراه دارد، چراکه وکیل به تمام مفاد قانون آشناست و پرونده را از تمامی جهات بررسی می‌کند. همچنین از نظر قانونی داشتن وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق الزامی است.

در صورتی که در چنین شرایطی قرار دارید و یا در زمینه حق طلاق، قانون جدید حق طلاق و سایر مسائل مربوط به آن نیازمند اطلاعات و کمک هستید، می‌توانید با مشاوران حقوقی دادنیک در ارتباط باشید.

منبع : هزینه وکیل برای طلاق با داشتن حق طلاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا