دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

ساعت های هوشمند

بهترین ساعت هوشمند شیائومی با قابلیت اندازه گیری فشار خون

طبق آخرین اطلاعات و اخبارها ساعت‌های هوشمند با قابلیت اندازه گیری فشار خون، حوزه‌ای در حال تحول در فناوری پوشیدنی هستند. این دستگاه‌ها از روش‌های مختلفی برای تخمین فشار خون استفاده می‌کنند و اطلاعات بیشتری را در مورد سلامت قلبی عروقی خود مستقیماً از مچ دست در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که اگرچه این ساعت های هوشمند به راحتی فشار خون را ارائه می‌دهند و در برخی مدل ها دقت بسیار مناسبی هم دارند و حتی کاربران را از وجود فشار خون آگاه کرده اند، اما همچنان نباید به عنوان جایگزین روش‌های سنتی پایش فشار خون در پزشکی شوند بلکه باید یک گزینه در کنار روشهای پزشکی باشند.

این مقدمه کوتاه لازم بود تا بدانید که چطور باید از ساعت های هوشمند با قابلیت فشار خون استفاده کنید و دید درستی نسبت به این تکنولوژی در ساعت های هوشمند داشته باشید. در ادامه به بررسی بهترین ساعت هوشمند شیائومی با قابلیت اندازه گیری فشار خون می پردازیم. در سایت irsmartwatch برخی از ساعت های هوشمند با چنین قابلیتی عرضه شده اند.

بهترین ساعت هوشمند شیائومی که سنسور فشار خون دارد

واقعیت این است که مدل های مختلفی از ساعت های شیائومی و همچنین برندهای دیگر بازار توانایی اندازه‌گیری سطح اکسیژن یا ضربات قلب را دارند اما قابلیت اندازه‌گیری فشار خون چطور؟ ما در بررسی ها به ساعت هوشمندی از برند هایپی(Hipee) رسیدیم.

Hipee Smart Blood Pressure Watch

ساعت هوشمند اندازه‌گیری فشار خون هایپی(Hipee Smart Blood Pressure Watch)

یکی از زیرمجموعه‌های شرکت شیائومی که در زمینه‌ی تولید محصولات مرتبط با حوزه‌ی سلامت فعالیت دارد، اخیراً از یک ساعت هوشمند رونمایی کرده است که به کاربران در زمینه‌ی بررسی فشار خون کمک می‌کند.

این محصول که با نام تجاری ساعت هوشمند اندازه‌گیری فشار خون هایپی(Hipee Smart Blood Pressure Watch) عرضه شده است، قابلیت ردیابی و پایش ۲۴ ساعته فشار خون کاربر را دارد. قیمت‌گذاری اولیه‌ی این محصول ۴۹۹ یوان(چیزی معادل ۷۷ دلار آمریکا) اعلام شده است.

این ساعت توانایی اندازه‌گیری فشار خون و ضربات قلب شما را به صورت ۲۴ ساعته دارد. از سوی دیگر به راحتی می‌تواند نقش یک ساعت هوشمند عادی را نیز برای شما ایفا کند.

این ساعت هوشمند از چند فناوری اصلی مانند بیوسنسینگ(Biosensing) ، فناوری اسیلومتری(oscillometric استفاده از سنسور فشار الکتریکی)، فناوری فشار اتوماتیک و غیره استفاده می‌کند تا در کنار بهره‌گیری از کیسه‌های هوای تحت فشار سیلیکونی نرم، به سنسورهای تعبیه شده اجازه دهند یک نظارت دقیق انجام شود.

گفته می‌شود که این ساعت هوشمند دامنه‌ی دقت بسیار قابل قبول سه میلی‌متر جیوه(3mmHg±) را ارائه می‌کند. توضیحات را خلاصه کنم، این ساعت هوشمند در اندازه گیری فشار خون بسیار دقیق عمل می کند و از بهترین های شیائومی در بازار است که البته برند شیائومی روی آن درج نشده است چرا که از شرکت های زیر مجموعه است.

از نظر طراحی، این ساعت هوشمند دارای یک طراحی منحصر به فرد یک تکه است که نه تنها پوشیدن آن را برای بیماران ساده‌تر می‌کند، بلکه باعث سبک‌تر شدن و حمل آن نیز می‌شود.

چطور باید با ساعت فشار خون را اندازه بگیریم؟

برای اندازه گیری فشار خون با ساعت هوشمند باید طبق دستورالعمل ساعت مورد نظر خود عمل کنید و هر طور که گفته شده اندازه گیری را انجام دهید اما به طور معمول باید ساعت را محکم به مچ دست ببندید و سپس دست را روی شانه راست قرار دهید. در این حالت میزان فشار خونی که ساعت تخمین می‌ زند، بسیار دقیق خواهد بود.

آیا ساعت های هوشمند فشار خون را به درستی اندازه گیری می کنند؟

در حالت کلی برخی از برندهای معتبر سعی کرده‌اند تا این تکنولوژی را در ساعت‌های هوشمند خود ارتقا دهند. برخی از به‌روزترین ساعت‌های هوشمند، امروزه توانسته‌اند با کمترین میزان خطا، فشار خون افراد را اندازه‌گیری کنند.

اما اگر از جمله افرادی هستید که دچار مشکل فشار خون بالا هستید، بهتر است در کنار استفاده از این ساعت‌ها، به‌طور مرتب به پزشک خود نیز مراجعه کنید.

دکتر پائولو بوناتو، دانشیار دانشکده پزشکی هاروارد، در مقاله ای که در مجله مهندسی پزشکی و زیست شناسی IEEE ارائه شده است، چهار حوزه تمرکز را شناسایی کرده است که در درک پیشرفت های اخیر در پوشیدنی ها اهمیت ویژه ای دارند: 1) حسگرهای پوشیدنی. 2) سیستم های پوشیدنی؛ 3) فرآیندهای پردازش و تجزیه و تحلیل سیگنال؛ و 4) سیستم های حلقه بسته برای ارتزها و پروتزهای تطبیقی.

سه حوزه اول در پایش فشار خون مهم هستند، زیرا حسگرها و سیستم ها به تجزیه و تحلیل و توصیه های پزشکان کمک می کنند. در این لینک یک مقاله جامع در مورد فناوری پوشیدنی در مراقبت های بهداشتی است که دکتر بوناتو برای کسانی که می خواهند بیشتر بیاموزند نگارش کرده است.

اندازه گیری فشار خون در اپل واچ

آیا ساعت های اپل واچ فشار خون را اندازه گیری می کنند؟

شما نمی توانید فشار خون را تنها با اپل واچ اندازه گیری کنید. می‌توانید آن را به یک مانیتور فشار خون سازگار پیوند دهید و داده‌های فشار خون خود را با اپل واچ خود همگام کنید. فشارسنج بی سیم Omron Evolv یک دستگاه سازگار است و فشار خون بی سیم iHealth Feel نیز کار می کند.

ما همواره توصیه می کنیم که ساعت های هوشمند با قابلیت اندازه گیری فشار خون نباید جایگزین روش های پزشکی شوند بلکه باید از آنها به عنوان یک روش کمکی در پایش سلامت استفاده کرد، به طور مثال اگر احساس می کنید حالتان خوب نیست نباید با ساعت فشارتان را اندازه بگیرید و لازم است به پزشک مراجعه کنید اما در عین حال وقتی ساعت هوشمند به شما هشدار فشار خون می دهد در حقیقت شما را از یک ناهماهنگی در فشار خون آگاه کرده است.

نکات مهم در خرید ساعت هوشمند با قابلیت اندازه گیری فشار خون

یکی از موانعی که هنگام انتخاب بهترین ساعت های فشار خون با آن برخورد کردم، نبود گزینه بود. در شلوغی این همه ساعت هوشمند اما همچنان تعداد انگشت شماری این توانایی را به شکل واقعی دارند.

توصیه می کنم موارد زیر را در خرید مد نظر داشته باشید:

در دسترس بودن تجاری: به عنوان مثال، سامسونگ گلکسی واچ 5 هنوز تاییدیه FDA را در ایالات متحده برای اندازه گیری فشار خون ندارد، بنابراین این ویژگی برای بازار ایالات متحده گزینه ای نیست.

دقت اندازه گیری: به شواهدی مبنی بر دقت حاصل از مطالعات و تحقیقات پزشکی هنگام انتخاب ساعت‌های فشار خون که در نظر گرفته می‌شوند، نگاه کردم.

حفظ حریم خصوصی داده ها: اطلاعات بهداشتی برای ایمن نگه داشتن ابزارهای پوشیدنی بسیار مهم است، بنابراین من پروتکل های حریم خصوصی هر برند و دستگاه را بررسی کردم تا اطمینان حاصل کنم که داده های سلامت مصرف کنندگان ایمن هستند.

قیمت: من هنگام انتخاب نهایی خود قیمت را در نظر داشتم، در حالی که می دانستم گزینه های زیادی در بازار وجود ندارد. با این حال، پوشیدنی‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر به نظر نمی‌رسند که قابل اعتماد باشند یا روی حریم خصوصی داده‌ها متمرکز شوند.

چند مدل دیگر ساعت هوشمند که سنسور فشار خون دارند

  1. ساعت هوشمند Omron: برند ژاپنی Omron یا امرون، یک کمپانی تجهیزات الکترونیکی به شمار می‌رود که در زمینه تجهیزات پزشکی و ابزارهای مراقبت سلامت فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد. ساعت هوشمند امرون، یکی از بهترین ساعت‌ها در زمینه اندازه‌گیری فشار خون به شمار می‌رود. این ساعت 548 گرم وزن داشته و به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند شناخته می‌شود. در حال حاضر قیمت آن 499 دلار است.
  2. ساعت گلکسی واچ 4 سامسونگ: برند نام‌آشنا و معتبر سامسونگ، قابلیت اندازه‌گیری فشار خون را در مدل گلکسی واچ 4 خود فعال کرده است. البته این قابلیت در ابتدا فعال نبود و این کمپانی پس از آپدیت، قابلیت فشار خون را در این ساعت فعال کرد. این ساعت صفحه دایره‌ای شکل داشته و بسیار سبک است.
  3. ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 3 SM-R840 45mm: این مدل ساعت هوشمند سامسونگ دارای صفحه گرد 1.5 اینچی بوده و بندی چرمی دارد. ظاهر شیک این ساعت باعث شده تا با تمام استایل‌ها همخوانی داشته باشد. برخی از حسگرهای این ساعت هوشمند عبارت‌اند از: حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و شمارش ضربان قلب.
  4. ساعت هوشمند Bakeey A6: این ساعت هوشمند علاوه بر قابلیت‌های بی‌شماری که داشته، قابلیت اندازه‌گیری فشار خون نیز دارد. اندازه صفحه آن تقریبا 1 و نیم اینچ بوده و بند سیلیکونی آن حدود 250 میلی‌متر است.
  5. ساعت هوشمند S18 NetGenاز آنجایی ‌که این مدل ساعت هوشمند دارای یک سنسور دوگانه است، عملکرد تقریبا دقیقی در اندازه‌گیری فشار خون دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا