دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

ساعت های هوشمند

۳ قابلیت کاربردی ساعت هوشمند برای سلامتی

روند هوشمند شدن وسایل و تجهیزات مختلف در سال‌های اخیر که با سرعت بالایی در جریان است، به ساعت‌های مچی نیز راه پیدا کرد و دسته‌ جدیدی از گجت‌ها به نام ساعت هوشمند را به وجود آورد. در واقع این ساعت‌ها نمونه هوشمند شده ساعت‌های مچی کلاسیک هستند که توانایی آن‌ها فقط به نمایش زمان و تاریخ محدود نمی‌شود. ساعت‌های هوشمند با این هدف طراحی شده‌اند که بتوانند کارهای زیادی را انجام دهند و ساعت‌های مچی را از ابزاری که صرفا زمان را نمایش می‌دهد، خارج کرده و قابلیت‌های بیشتری به آن اضافه کنند.

ویژگی‌های ساعت هوشمند

برای آشنایی با چند قابلیت کاربردی ساعت هوشمند که به کارتان می‌آید باید گفت که این ساعت‌ها معمولا به گوشی‌های هوشمند وابسته هستند و معمولا از طریق بلوتوث به یک گوشی هوشمند متصل می‌شوند. ساعت‌های هوشمند می‌توانند اعلان‌های دریافت تماس، پیامک و اعلان‌های مربوط به برنامه‌های کاربردی مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی را برای کاربر به نمایش درآورند. همچنین برخی از مدل‌های این ساعت‌ها این امکان را فراهم می‌کنند که کاربر بتواند بدون نیاز به در دست گرفتن گوشی، تماس‌های خود را پاسخ داده و به مکالمه بپردازد.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند این است که افراد می‌توانند فعالیت‌های ورزشی خود و همچنین وضعیت سلامتی بدن خود را رصد و پایش کنند. برخی از مدل‌های ساعت‌های هوشمند این قابلیت را دارند که برخی از پارامترهای مربوط به سلامتی بدن را اندازه‌گیری کرده و یک وضعیت نسبی از سلامتی بدن را برای کاربر به نمایش درآورند. برخی از قابلیت‌های کاربردی این ساعت‌های برای سلامتی به شرح زیر است.

  • سنجش وضعیت خواب شبانه

یک قابلیت کاربردی ساعت هوشمند که به کارتان می‌آید قابلیت سنجش وضعیت خواب شبانه شما است. خواب ناکافی یا خواب بی کیفیت یکی از علل مهمی است که سلامتی بدن را تهدید می‌کند. ساعت‌های هوشمند این قابلیت را دارند که هنگام خواب، کیفیت خواب کاربر را کنترل کنند و پس از بیدار شدن هنگام صبح، آمار دقیقی از وضعیت خواب را در اختیار او قرار دهند. اینکه فرد در طول شب چند بار از خواب بیدار شده است، خواب او به قدر کافی عمیق بوده است یا نه، متناسب با زمان مورد نیاز بدن خود خوابیده است یا نه از جمله اطلاعاتی است که می‌تواند در اختیار کاربر قرار بگیرد.

سنجش وضعیت خواب شبانه در ساعت هوشمند

  • دسترسی به اپلیکیشن‌های تناسب اندام

ساعت‌های هوشمند این قابلیت را دارند که بتوان انواع برنامه‌های کاربردی را بر روی آن‌ها نصب کرد. به همین دلیل می‌توان برنامه‌های کاربردی که برای پیگیری وضعیت تناسب اندام و ارائه راهکار برای رسیدن به این هدف طراحی شده‌اند را بر روی آن نصب کرده و از قابلیت‌های آن برای بالا بردن سطح سلامتی بدن استفاده کرد. در این برنامه‌ها می‌توان با ارائه یک سری اطلاعات مانند قد و وزن و غیره برنامه‌های ورزشی و تمرینی مناسب برای رسیدن به تناسب اندام دریافت کرد.

  • سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون

یک قابلیت کاربردی ساعت هوشمند که به کارتان می‌آید توانایی آن‌ها برای سنجش ضربان قلب و در برخی مدل‌های سنجش سطح اکسیژن خون است. ساعت‌های هوشمند با اندازه‌گیری و پایش وضعیت این دو پارامتر می‌توانند به طور منظم وضعیت سلامت قلب و دستگاه گردش خون بدن را پایش کرده و کاربر را از وضعیت آن مطلع نمایند.

سنجش ضربان قلب و اکسیژن خون

جمع‌بندی

ساعت‌های هوشمند نمونه پیشرفته ساعت‌های مچی کلاسیک هستند که تنها به منظور نمایش ساعت و تاریخ به کاربرد طراحی نشده‌اند. این ساعت‌ها با قابلیت‌ها و ویژگی‌های خود می‌توانند اعلان‌های مختلف را به کاربرد نمایش دهند، امکان پاسخگویی به تماس‌ها و پیام‌ها را مهیا کنند و مهم‌تر از همه با توجه به ابزارهایی که به آن مجهز شده‌اند بتوانند فعالیت‌های بدنی و ورزشی و وضعیت سلامتی کاربر را در طول روز پایش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا