دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

کتاب

کتاب 48 قانون قدرت رابرت گرین مناسب چه افرادی است؟

کتاب 48 قانون قدرت (The 48 Laws of Power) اثر رابرت گرین یکی از بهترین کتاب‌های حوزه توسعه فردی و رهبری است که با هدف درک و کسب قدرت نوشته شده است، در این کتاب “تعریف قدرت” و چگونگی رسیدن به آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

نویسنده در این کتاب تمام تابو ها را می‌شکند و معتقد است برای قدرتمند بودن باید هرگونه تعارف را کنار بگذاریم و حتی مراقب رفتار نزدیکان خود باشیم، اگر می‌خواهید قدرتمند باشید باید تمام جوانب را در نظر بگیرید.

یادتان باشد که هرچه یک شخص به شما نزدیک‌تر باشد، می‌تواند آسیب بیشتری به شما بزند، پس اصل اول این است که مراقب نزدیکان و خانواده خودتان باشید و همیشه در حد معقول رفتارشان را زیر نظر داشته باشید، اگر نمی‌توانید اصل اول را رعایت کنید، این کتاب مناسب شما نیست.

در ادامه با بررسی نظرات، نکات، برخی از قوانین کتاب، میزان فروش و جملاتی از کتاب نتیجه گیری می‌کنیم که این کتاب مناسب چه افرادی است.

نظر مخاطبان درباره کتاب 48 قانون قدرت

بسیاری از مخاطبان این کتاب را مورد انتقاد قرار داده‌اند، صرفا به دلیل اینکه 48 قانون مطرح شده در این کتاب از ما شخصیتی به‌ظاهر خبیث می‌سازد و جلوه‌ای عامه‌پسند ندارد، مثلا یکی از قوانینی که در این کتاب نوشته شده است می‌گوید به همسر خود بیش از حد اعتماد نکنید!

این موضوع برای اکثریت جامعه عجیب و غیر قابل پذیرش است، اما اگر نگاهی به زندگی زناشویی اطرافیان خودمان بندازیم می‌بیینیم که تا حد زیادی حق با نویسنده این کتاب است و نباید به شکل صد درصد به هیچکس اعتماد کنیم، حتی اگر آن شخص همسر ما باشد.

اگر می‌خواهید شخصیتی قدرتمند داشته باشید باید این موضوع را قبول کنید و تابوشکنی کنید. نویسنده در  کتاب 48 قانون قدرت بدون سانسور هرگونه مراعاتی تمام قوانین مورد نیاز برای قدرتمند شدن را نوشته، و درباره هرکدام توضیحاتی به ما ارائه می‌کند تا به مسیر اشتباه وارد نشویم و برداشت اشتباهی از این قوانین نکنیم.

بخشی از نظرات کاربران درباره کتاب 48 قانون قدرت:

  • نظر شماره یک:

Hessam rastegar

بعد از مطالعه این کتاب متوجه شدم خیلی از این قانون ها رو در زندگی شخصی خودم انجام می‌دهم، خیلی واسم جالب بود که بدون اطلاع قبلی از این قوانین پیروی می‌کردم، الان که کامل کتاب رو خوندم از قانون های بیشتری استفاده میکنم و به نظرم این کتاب رو همه باید بخونن.

  • نظر شماره دو:

Bijan.mirabi

یکم بحث برانگیزه این کتاب، اما نکته جالبی که داره اینه که خیلی از رفتارهای روزمره مارو به چالش می‌کشه، رفتار هایی که از بچگی به ما یاد دادند اغلب با قوانین کتاب در تناقض هستند. مثال های تاریخی خیلی جالب بودن اما بعضیاشون دیگه واقعا توی این دوره زمونه قابل استفاده نیست و یکم زیادی سخت گیرانه به نظر میرسد.

  • نظر شماره سه:

mostafaa
کتاب 48 قانون قدرت کتاب خیلی خوبیه برای رشد فردی و برنامه ریزی شخصی مناسب است.

کتاب 48 قانون قدرت

آیا می‌شود به نکات کتاب 48 قانون قدرت اعتماد کرد؟

هدف رابرت گرین از نوشتن کتاب 48 قانون قدرت این است که به ما آموزش بدهد چگونه بر امور زندگی شخصی مسلط شویم و قدرت را در دست بگیریم، وقتی میزان فروش و نمرات این کتاب در سایت های مختلف از جمله مجله گودریدز را بررسی می‌کنیم، تا حدودی این سیگنال را دریافت می‌کنیم که با یکی از بهترین کتاب‌های حوزه خودسازی در زمینه کسب قدرت و رهبری مواجه هستیم.

این کتاب حاصل سال ها تحقیق، تحلیل و بررسی زندگی انسان های قدرتمند از قدیم تا به امروز است و نویسنده معتقد است که” قدرت” یک ویژگی و یک هنر است که باید آن را یاد بگیریم، حتی ضعیف‌ترین شخصیت‌ها می‌توانند به انسان‌های مقتدر و قوی تبدیل شوند. اگر این هدف شماست، با مطالعه و یادگیری 48 قانون قدرت قطعا بخش مهمی از این مسیر را طی خواهید کرد.

در نهایت کتاب 48 قانون قدرت از نظر مخاطبان به عنوان یکی از کتاب‌های قابل اعتماد در زمینه قدرت انتخاب شده است، اما باید هر قانون را بر اساس ساختار زندگی خودمان بسنجیم و حتی با تغییراتی جزیی در زندگی خود اعمال کنیم تا بهترین نتیجه را کسب کنیم.

بررسی چند قانون از کتاب 48 قانون قدرت

  • قانون شماره چهار: همیشه کمتر از آنچه که لازم است صحبت کنید.

در این قانون نویسنده معتقد است که همیشه باید کمتر از میزان لازم صحبت کنیم تا ناخواسته اطلاعات را به طرف مقابل ندهیم، همیشه باید راز‌ها و ایده‌ها را نزد خود نگه داریم و با کمتر صحبت کردن اطلاعات مهم را به دیگران منتقل نکنیم تا همیشه به ما نیاز داشته باشند.

  • قانون شماره سه: هدف خود را پنهان کنید.

در این بخش از کتاب 48 قانون قدرت با ذکر مثال های مختلف دلیل این موضوع را به ما بازگو می‌کند که چرا نباید اهداف خود را آشکار کنیم، اولین موضوعی که مهر تایید بر این مسئله را می‎‌زند عملکرد ذهن ما است. قطعا برای شما هم پیش آمده که می‌خواهید یک کاری را انجام بدهید و با دوستان خود درباره‌اش صحبت می‌کنید، اینجا مغز اینطور برداشت می‌کند که “خیلی هم عالی، بلاخره انجامش دادم” و در مغز شما دوپامین ترشح می‌شود که این حس رضایت باعث می‌شود دیگر سراغ انجام آن کار نروید.

مورد بعدی این است که اگر هدف خود را بازگو کنید، ممکن است جلوی پای شما سنگ اندازی کنند و به خاطر حسادت مانع پیشرفت شما شوند، پس اهداف خود را پنهان نگه دارید و با اشاره به قانون قبلی، کمتر صحبت کنید.

میزان فروش کتاب

کتاب 48 قانون قدرت از رابرت گرین یکی از پرفروش ترین کتاب ها در سال‌های اخیر بوده است، حدود 1.5 میلیون نسخه از این کتاب فقط در آمریکا به فروش رسیده، در ایران نیز طبق آمار های مختلف جزو 5 کتاب پرفروش برتر سال 1402 بوده است.

همچنین این کتاب معروف از رابرت گرین، در فهرست پرفروش ترین های نیویورک تایمز قرار دارد.

جملاتی از کتاب 48 قانون قدرت

  • اهمیت داشتن پول به جمع کردن و پس انداز کردن نیست، به نحوه خرج کردن آن است.

  • اگر هدف های خودتان را پنهان کنید و کمتر در چشم باشید، زندگی بهتری خواهید داشت.

  • اگر دشمن شما قصد جانتان را دارد، او را نوازش نکنید، آماده مبارزه باشید و سخت ترین پاسخ را به او بدهید

در نهایت اگر احساس می‌کنید در زندگی به قدرت بیشتری نیاز دارید، نیازمند نسخه قوی‌تری از خودتان هستید و می‌خواهید به فردی قدرتمند در سطح جامعه یا خانواده خودتان تبدیل شوید، مطالعه کتاب 48 قانون قدرت بدون سانسور از نویسنده برجسته “رابرت گرین” را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب برای افرادی که به دنبال یادگیری و آموختن راه‌حل ها و قوانین مشخص در جهت افزایش تسلط بر دیگران هستند مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا