دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

دکوراسیون داخلیطراحی داخلیمعماری و دکوراسیون

ایده‌های جذاب برای دیزاین دکوراسیون منزل و مبلمان

خانه می‌تواند اثر هنری شما باشد که با پیدا کردن ایده‌های جذاب و خلاق آن را به بهترین شکل دیزاین کنید. برای این کار می‌توانید از سبک‌ها، ترکیب‌ رنگ‌ها، چیدمان، به‌کار بردن وسایل و جزئیات در دکوراسیون منزل و ده‌ها ایده‌ی دیگر استفاده کنید. دکوراسیون خانه استایل‌های متنوع و فراوانی دارد که شما باتوجه به سلیقه‌ی شخصی خود می‌توانید به دیزاین دکوراسیون منزل و مبلمان بپردازید. مبلمان نقش بسزایی در جلوه‌ی خانه ایجاد می‌کنند که باید حتما باتوجه به سبک دکوراسیونی که در منزلتان به‌کار برده‌اید چیدمان، رنگ و دیزاین آن‌ها را انجام دهید. می‌توانید برای این کار مبلمان را تعویض کنید تا با فضای خانه همخوانی داشته باشد. اگر بودجه‌ی کافی برای تعویض ندارید بهتر است بدانید که مبل آرا با سابقه‌ای درخشان تعمیرات مبل در تهران را با به‌صرفه‌ترین قیمت و شرایط اقساطی برای شما انجام می‌دهد.

برای تزئین دکوراسیون به چه مواردی باید توجه کنیم

قبل از اینکه بخواهید تغییری در دکوراسیون منزل ایجاد کنید ایده‌ و نمونه‌هایی که وجود دارند را بررسی کنید تا به انتخاب شما کمک کند.

  • بیشتر نمونه‌هایی را بررسی کنید که به فضای خانه‌ی شما نزدیک است. تا گزینه‌های بیشتری برای تزئین دکوراسیون منزل‌تان داشته باشید.
  • حتما مشخص کنید که چه سبک و استایلی را می‌پسندید تا بر اساس آن به دکوراسیون منزل، وسایلی که درنظر دارید را اضافه کنید. سبک‌های گوناگونی وجود دارد مثل: مینیمال، کلاسیک، وینتیج، اسکاندیناوی، رترو و سبک‌های مختلف دیگر.
  • از معماری خانه غافل نشوید. طرح و قالب کلی منزل شما حائز اهمیت است. تا بر اساس آن در انتخاب سبک، کارتان آسان‌تر شود که بتوانید تعادل مناسبی در فضای داخلی خانه ایجاد کنید.
  • ترکیب رنگ‌ها تاثیر شگرفی در حس‌و‌حال خانه شما دارند. وقتی وارد خانه می‌شوید اولین چیزی که نظر شما را جلب می‌کند رنگ‌ها هستند. مهم است که رنگ‌های به‌کار رفته در فضا و دکوراسیون منزلتان کاملا در تعادل باشد.

استفاده از آینه‌ها

آینه‌ها همیشه تاثیرات اعجاب‌انگیزی روی نمای خانه دارند. که با آن‌ها می‌توانید دکوراسیونی مدرن، کلاسیک یا مینیمال ایجاد کنید. اگر می‌خواهید فضای خانه‌تان بزرگ به ‌نظر برسد، آینه‌ها حرف اول را در تزئین دکوراسیون می‌زنند علاوه ‌بر زیبایی، با فریبندگی، فضای خانه را چند برابر نشان می‌دهند. توجه کنید که باید حتما در فضای مناسبی قرار بگیرند. حالا بهتر است بدانید در چه قسمت‌هایی از خانه جلوه‌ی بهتری دارند.

ایده‌ های دکوراسیون

  • اگر شومینه در خانه‌تان دارید، دیوار بالای آن فضای فوق‌العاده‌ایست تا آینه‌ای به اندازه ابعاد دیوار به ‌گونه‌ای که کاملا آن‌ را بپوشاند روی آن قرار دهید زیرا فضا جادارتر به‌نظر می‌رسد.
  • قرار دادن آینه در بین قفسه‌های کتاب، فضا را وسیع‌تر نشان می‌دهد.
  • نصب آینه روی دو دیوار که کنار هم قرار دارند باعث امتداد فضا می‌شود حتما آن را امتحان کنید.
  • اگر آباژور دارید یک آینه در پشت آن قرار دهید تا نورپردازی و انعکاسی که در فضا ایجاد می‌کند را خودتان ببینید.

استفاده از کوسن‌های طرحدار و ساده

کوسن‌ها شاید جزء مهمی در خانه به‌شمار نیایند اما برعکس می‌توانند جذابیتی دوچندان به نمای آن بدهند. کوسن‌ها روی مبلمان، تخت‌خواب، دیوارهای کنار پنجره و … استفاده می‌شوند. هنگام خرید به رنگ، پارچه، طرح، ابعاد و بافت آن حتما توجه کنید. زیرا باید با دکوراسیون و فضایی که قرار است از کوسن‌ها در آن استفاده کنید همخوانی داشته باشد.

  • کوسن‌های پترن و نقش‌دار برای مبلمان ساده، و کوسن‌های ساده برای مبلمان طرح ‌دار مناسب هستند.
  • شکل‌های هندسی متنوعی دارند افراد معمولا فقط مربعی آن را استفاده می‌کنند اما از جذابیت کوسن‌های گرد و مستطیلی اصلا غافل نشوید، دکوراسیون شما را بسیار متفاوت نشان می‌دهد.
  • نکته‌ی دیگر در مورد کوسن‌ها ابعاد آن‌هاست. به هیچ عنوان از ابعاد یکسانی استفاده نکنید شیک‌تر است که دو کوسن در سایز مختلف کنار هم باشند تا سایزی یکسان. برای مبلمان ۲ نفره سه کوسن و برای ۳ نفره و بیشتر، ۵ عدد استفاده کنید.

چیدمان و تزئین مبلمان

مبل‌ها را حتما متناسب با فضا انتخاب کنید. مبلمان کوچک برای فضاهای محدود و مبلمان بزرگ برای فضاهای وسیع و مجلل استفاده می‌شود. به این نکات در رابطه با چیدمان مبل در منزل توجه کنید.

ایده‌ های دکوراسیون منزل

  • در خانه‌های بزرگ مبلمان در مرکز و با فاصله از جداره‌ها قرار بگیرند. اما در خانه‌های کوچک مهم است که مبل ها نزدیک به دیوار و در صورت امکان در یک سمت قرار بگیرند تا فضای خانه کوچک‌تر از چیزی که هست نشان داده نشود.
  • برای فضاهای کوچک مبل‌هایی با رنگ روشن و طرح ساده استفاده کنید تا محیط بزرگتر به ‌نظر برسد.
  • از نوارهای تزئینی و کوسن‌ها می‌توانید در تزئین مبل استفاده کنید. حتی می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید. اما بهتر است برای ظرافت کار آن‌ها را به مراکز تعمیر تخصصی مبل تحویل دهید تا متناسب با ایده‌ای که دارید آن‌ها را علاوه‌بر تعمیر، زیباتر کنند. مبل آرا با سال‌ها تجربه، دقت و ظرافت بیش از حدی که دارد می‌تواند این کار را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام بدهد.
  • فرش را حتما متناسب با مبل انتخاب کنید. اگر بیش از حد کوچک باشد یک فضای آشفته ایجاد می‌کند بیش از حد بزرگ بودن نیز حس خوبی را منتقل نمی‌کند. مبل‌ها باید دو حالت داشته باشند یا کاملا روی فرش قرار بگیرد یا اینکه حداقل پایه‌ی آن‌ها روی فرش باشد.

تزئین میز

تزئین میز زیبایی لطیفی به دکوراسیون منزل می‌دهد. شما می‌توانید متناسب با فصل و مناسبت‌های مختلف از رومیزی و رانر‌های مختلفی برای تزئین آن استفاده کنید. برای خرید رانر حتما رنگ، جنس، ابعاد و ضخامت آن را مدنظر داشته باشید. بین طرح و رنگ رانر و دکوراسیون خانه حتما باید تعادل وجود داشته باشد تا تاثیر خودش را بگذارد. رانرهای ترمه طرفداران زیادی دارند که مناسب برای خانه‌هایی با فضای سنتی مناسب است. رانر‌هایی با بافت توری و سبک در شکل مربع و دایره‌ای برای میزهای گرد که وسط آن قرار بگیرند مناسب است. این ایده را هرگز فراموش نکنید! رانر‌های مستطیلی نیز برای میزهای مربعی و مستطیلی مناسب است.

کلکسیون سازی

شما می‌توانید از هرچیزی که در اختیارتان هست، یک کلکسیون جذاب و زیبا تهیه کنید و آن را در گوشه‌ای از خانه که متناسب باشد قرار دهید. مثل کلکسیون سکه، تمبر، ماشین‌های کوکی، کتاب‌هایی با چاپ قدیمی و کهنه یا سیله‌ای که نماد هر شهری باشد که به آنجا سفر کرده‌اید و صدها ایده‌ی دیگر. این کار بسیار جذاب و مورد پسند است و چشم‌ها را به خود خیره می‌کند.

ایجاد گالری عکس‌های سیاه‌ و‌ سفید

احتمالا بارها و بارها در محیط‌های مختلف دیوارهایی با عکس‌های رنگی و سیاه‌و‌سفید دیده باشید که نظر شما را جلب کرده است‌. این یک ایده‌ی جذاب و نو برای اجرایی کردن آن در دکوراسیون منزل شماست. برای این کار می‌توانید از هر عکسی که مدنظرتان هست استفاده کنید مثل: عکس‌های خانوادگی، تکی، دوستانه، عکس‌هایی که در سفرهایتان گرفته‌اید و … آن‌ها را در ابعاد مختلف و با تم سیاه‌و‌سفید چاپ کنید در قاب‌های یکدستی قرار داده و در دیوار خانه‌ کنارهم بگذارید. چیدمان آن سلیقه‌ای است اما با فاصله‌ی بسیار کمی به شکل مربع یا مستطیل کنار هم باشند نمای جذاب‌تری را خلق می‌کنند.

استفاده از گیاهان

برای ایجاد حس نشاط و تازگی در خانه، استفاده از گیاهان طبیعی همیشه حرف اول را می‌زند. که بسیار مقرون به‌صرفه ، ایده‌آل و همه ‌پسند است. علاوه بر حس خوبی که در محیط خانه ایجاد می‌کند به کاهش استرس نیز کمک می‌کند. برای استفاده از گیاهان در دیزاین دکوراسیون منزل باید حتما به فضاهای خالی و قسمت‌هایی که به دیزاین بیشتری نیاز دارند توجه کنید. سبک خانه حتما باید مدنظرتان باشد تا با استفاده از آن گل و گلدانش را انتخاب کنید.

ایده‌ های جذاب دکوراسیون

  • برای خانه‌هایی با فضای مینیمالی گلدان‌های بزرگ گزینه‌ی مناسبی است، زیرا فضا را بزرگ نشان می‌دهد.
  • برای خانه‌های آپارتمانی از گل‌های کوچک استفاده کنید.
  • انتخاب شکل و رنگ گلدان ارتباط بسیار زیادی با ترکیب رنگ و دکوراسیون منزلتان دارد پس حتما به این نکته توج کنید. بالفرض درفضاهایی با تم طوسی با تیره گلدان‌ها سرامیکی سفید، طوسی و مشکی جذابیت بیشتری به فضا می‌دهند. اما در فضاهایی با تم رنگی بدون‌ شک گلدان‌های رنگی مناسب هستند.
  • یک گلخانه‌ی چوبی متناسب با فضا بسازید و گل‌هایتان را در آن قرار بدهید. ترکیب چوب و گیاه طبیعی همیشه ترکیب برنده‌ایست!
  • اگر فضای بسیار محدودی دارید گل‌ها را آویزان کنید هم فضای شما کوچک‌تر نمی‌شود و هم اینکه نمای جذابی ایجاد می‌کند. از گل‌های افتاده برای این کار استفاده کنید.
  • گلدان‌های کوچکی را بر دیوار بکوبید تا زیبایی دیوارهای شما را دوچندان کند.

نورپردازی

نقش نور در فضای داخلی خانه همیشه مشخص بوده است‌. خوب است اگر در کنار نورپردازی طبیعی از نورپردازی مصنوعی نیز استفاده کنید. چراغ‌های دیواری جذابیت زیادی دارند که می‌توانید از آن‌ها در دیوار‌های راه‌پله، گوشه‌ی دنج و تاریک خانه یا کنار تابلوهای روی دیوار استفاده کنید تا زیبایی آن را چندین ‌برابر کنند.

کلام آخر

ایده‌های مختلفی وجود دارند تا بتوانید با کمترین هزینه دکوراسیونی زیبا برای فضای خانه خلق کنید. از نورپردازی گرفته تا انتخاب مبل و چیدمان آن‌ها. از آن‌جایی که برای تغییر دکوراسیون تعویض مبل یکی از سنگین‌ترین هزینه‌ها را شامل می‌شود شما می‌توانید با سپردن آن‌ها به مبل آرا از خدمات تخصصی تعمیر مبل برخوردار شوید تا متناسب با سلیقه‌ی شما آن‌ها را تعمیر و تزئین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا