دانلود جدیدترین فیلم های ایرانی و خارجی

گردشگریمسافرت

راهنمای سفر هوایی به استانبول از مشهد

استانبول یکی از مقاصد محبوب گردشگران ایرانی است و هموطنان از تمامی شهرها و در تمامی فصول سال، آماده سفر به این شهر پرجاذبه و تفریحی هستند. هموطنان مشهدی نیز از این قایده مستثنا نیستند و پروازهای مستقیم از فرودگاه مشهد به استانبول و آنکارا سبب شده تا ساده‌تر از همیشه نسبت به سفر به ترکیه اقدام کنند.

برای سفر به استانبول روش‌های مختلفی پیش روی شماست. سفر با قطار یا خودروی شخصی، هم برای سفر به این شهر اماکن‌پذیر است و شرایط آماده‌سازی مختص به خودش را دارد. ولی ساده‌ترین، سریع‌ترین و بی‌دردسرترین روش پرواز به این مقصد است.

بنابراین در این مطلب قصد داریم به نکاتی در خصوص سفر به استانبول از مشهد و تهیه بلیط استانبول مشهد بپردازیم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

برنامه سفر به استانبول از مشهد

فاصله هوایی بین مشهد و استانبول در حدود 2700 کیلومتر است و پرواز شما بین 3 تا 5 ساعت به‌صورت میانگین زمان خواهد برد. البته این زمان بسته به شرایط آب‌وهوایی و تاخیر در پرواز ممکن است تغییراتی داشته باشد. با این حال به نسبت سفر زمینی که در حدود 30 تا 40 ساعت زمان خواهد برد، این تاخیرها قابل چشم‌پوشی خواهد بود.

ایرلاین‌های پرواز مشهد استانبول

  • ترکیش ایرلاین

  • قطر ایرویز

  • فلای دوبی

کلاس‌های پرواز

  • سیستمی

  • اکونومی

فرودگاه‌‌های پرواز

  • فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد

  • فرودگاه صبیحا گوکچن

  • فرودگاه بین‌المللی استانبول

قیمت بلیط استانبول مشهد

برای خرید بلیط استانبول مشهد و یا بالعکس، در تمامی روزهای هفته، ایرلاین‌های مختلفی، خدمات مربوطه در این مسیر را پوشش می‌دهند. با مراجعه به وبسایت‌های فروش بلیط هواپیما و یا ایرلاین‌ها و یا با مراجعه حضوری به آژانس‌های گردشگری، در تاریخ مدنظرتان بلیطتان را تهیه کنید.

کلاس پرواز در تعیین قیمت بلیط و هزینه سفرتان نیز نقش دارد. اگر هدفتان سفری اقتصادی و صرفه‌جویی در هزینه بلیط است، کلاس‌های اکونومی و یا ایرلاین‌های پرواز با قیمت مناسب‌تر را برای خرید بلیط در نظر داشته باشید. ولی اگر به کیفیت پروازتان اهمیت می‌دهید، ایرلاین‌های خارجی و کلاس‌های بالاتر پرواز برای شما مناسب‌تر خواهند بود.

هزینه بلیط استانبول مشهد بین 100 تا 200 دلار متغیر است و معادل ریالی آن نیز با نرخ نوسانات ارز تغییر می‌کند. برای اطمینان از ثابت ماندن قیمت بلیط و مواجه نشدن با تغییرات قیمت، بلیطتان را از قبل رزرو کنید.

رزرو محل اقامت

انتخاب محل اقامت در استانبول

اما برای انتخاب محل اقامت در استانبول توجه به چند نکته، در صرفه‌جویی در هزینه‌ها به شما کمک خواهد کرد.

محل هتل

قیمت اتاق و هتل در استانبول تا حد زیادی به کیفیت خدمات هتل و محل قرارگیری‌اش بستگی دارد. هتل‌های منطقه آسیایی معمولا ارزان‌تر از هتل‌های منطقه اروپایی استانبول هستند. بنابراین هتل‌های محله استقلال یا آکاساری قیمت مناسب‌تری به نسبت هتل‌های محله تکسیم یا همان تقسیم دارند.

زمان سفر

در فصول سردتر سال و اواخر پاییز و در زمستان، زمانیکه پیک سفرهای گردشگری نیست، هزینه‌های سفر به استانبول معمولا مناسب‌تر از فصول بهار یا تابستان در این شهر هستند. برای بلیط پرواز، محل اقامت و گردشگری هزینه کمتری به نسبت پرداخت خواهید کرد.

رزرو محل اقامت

اگر تصمیم به سفرتان قطعی شده، اولین قدم زمان پروازتان را مشخص کنید و محل اقامتتان را در تاریخ مشخص رزرو کنید. با این‌کار در هزینه‌ سفرتان به صورت چشمگیری صرفه‌جویی خواهید کرد.

گردش در استانبول با کمترین بودجه

برای سفر در شهر از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. با تهیه استانبول کارت وسایل نقلیه عمومی شهر مثل مترو و اتوبوس در اختیار شما هستند و هزینه کمتری به نسبت سفر با تاکسی پرداخت خواهید نمود.

بلوکانتا یکی از مراکز بزرگ غذاخوری در ترکیه است که قیمت غذاهای آن به نسبت دیگر رستوران‌های شهر بسیار مناسب‌تر است. غذا در این مجموعه به‌صورت سلف سرویس، سرو می‌شود و دست شما در انتخاب هم کاملا باز است.

در نهایت برای خرید هم بجای مراجعه به پاساژهای لوکس و گران‌قیمت به بازار محلی سر بزنید و خرید مقرون‌به‌صرفه‌تری داشته باشید.

گردشگری در استانبول

گردشگری در استانبول

این شهر تاریخی، گزینه‌های مختلفی از اماکن دیدنی و مراکز گردشگری، پیش روی شما قرار می‌دهد. از مساجد و کاخ‌ها در ادوار مختلف گرفته تا اماکن مدرن و توریستی امروزی. قبل از سفر حتما در این خصوص بیشتر تحقیق کنید و متناسب با سلیقه‌تان، برنامه سفرتان را بچینید. در لیست زیر برخی از این جاذبه‌های گردشگری استانبول را برای شما آورده‌ایم.

  • کاخ و موزه توپکاپی

  • مسجد سلطان احمد

  • آب انبار باسیلیکا

  • مسجد سلیمانیه

  • برج گاتا

  • پارک آبی آکوالند

  • مراکز خرید و تفریح میدان تقسیم

  • پاساژها و مراکز خرید استانبول

  • بازار بزرگ استانبول

گردشگران هموطن معمولا سفر به استانبول را بیشتر به خرید و در نهایت بازدید از مسجد ایاصوفیه و مسجد آبی ختم می‌کنند. اما این شهر زیبا صدها جاذبه گردشگری دارد که هر یک خاطره‌ای ماندگار از این شهر برای سلایق مختلف برای شما به یادگار می‌گذارند. فهرست پیشنهادی تنها بخش کوچکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول است و با کمی تحقیق بیشتر گزینه‌های مختلف بسیاری پیش روی شما قرار خواهد گرفت.

تجربه سفری راحت به استانبول در فلای‌تودی

سفر به استانبول می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز و به‌صرفه باشد. با استفاده از خدمات فلای تودی، می‌توانید سفری لذت‌بخش و بدون هزینه‌های سنگین را به این شهر زیبا تجربه کنید.
فلای‌تودی به عنوان یکی از معتبرترین سامانه‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما، امکان رزرو تور و بلیط استانبول را با بهترین قیمت برای شما فراهم کرده است. علاوه بر خرید بلیط شیراز استانبول می‌توانید از طریق سایت و اپلیکیشن فلای‌تودی برای بررسی هتل‌های استانبول نیز اقدام و به طور همزمان محل اقامت را رزرو کنید.

همچنین می‌توانید برای رزرو تور، خرید بلیط قطار، تهیه بیمه سفر و صدور ویزا از خدمات این شرکت استفاده کرده و سفری راحت و بدون دغدغه را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا